تاریخ انتشار: جمعه, 15 مهر 1401 ساعت 10:50

‍ استقبال بی‌نظیر منتظران امام زمان از مراسم عید بیعت + فیلم

جشن مردمی عید بیعت ۱۴۰۱ با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و هم‌خوانی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در حالی که میدان آیینی امام حسین علیه‌السلام مملو از جمعیت بود، آغاز شد.

در ادامهٔ برنامه، «حسین حقیقی» خوانندهٔ جوان کشورمان، قطعه‌های مهدوی «هزار سال» و «درمانا» را اجرا کرد. قطعهٔ «درمانا» با همکاری واحد موسیقی مؤسسهٔ مصاف، تولید شده است.

قرائت زیارت آل‌یس توسط حاج علی‌اکبر سماواتی بخش دیگری از جشن عید بیعت بود که با همخوانی حاضران اجرا شد.

استاد علی‌اکبر رائفی‌پور یکی از سخنرانان مراسم بود که دربارهٔ لزوم همدلی بین مردم، گفت‌وگو با حسن‌نیت و پرهیز از پرخاشگری در راستای تحقق جهاد تبیین صحبت کرد. ایشان با استناد به بخشی از بیانات رهبر گرانقدر انقلاب دربارهٔ خانم‌هایی که اصطلاحاً بدحجاب نامیده می‌شوند، به دلبستگی بسیاری از این افراد به جبههٔ انقلاب اشاره کرد و حضور بسیاری از این بانوان در میدان امام حسین علیه‌السلام را نیز گواهی بر گرایش این عده به جبههٔ حق دانست.

نکتهٔ عجیب آنکه در حالی که شبکهٔ سه سیما در حال پخش زندهٔ مراسم بود، به محض اینکه مجری، حضور علی‌اکبر رائفی‌پور بر سن را برای سخنرانی اعلام کرد، این شبکه پخش تصاویر مراسم را قطع کرد.

مداحی سید مجید بنی‌فاطمه نیز با محتوای ملی مذهبی، با استقبال پرشور حاضران در جشن عید بیعت مواجه شد و آنها را به وجد آورد.

سخنران بعدی مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان بود که دربارهٔ نقش ایرانیان در آیندهٔ جهان، مقابلهٔ آنها با ظلم مستکبران عالم و مقدمه‌سازی آنان برای ظهور سخن گفت.

کربلایی محمدحسین پویانفر و کربلایی سجاد محمدی، مداحان بخش بعدی مراسم بودند که مردم را به فیض رساندند.

در انتهای برنامه، میثاق‌نامهٔ عید بیعت توسط مجری برنامه «حامد سلطانی» قرائت شد که بعد از هر بند آن، مردم با ذکر «لبیک یا مهدی» بیعت خود را با آن حضرت اعلام داشتند.

استقبال پرشور و حضور چشمگیر مردم در میدان امام حسین علیه‌السلام، بسیار چشم‌نواز بود. به طوری که جمعیت، تمام میدان را پر کرد و در خیابان‌های اطراف هم حضور داشتند. تردد در خیابان‌های اطراف میدان نیز به سختی ممکن بود.

رسانه

733 نمایش

نظر دادن